2015. január 17., szombat

SzJG Utánzatok #1-Szűcs Vanda:Egy ikerpár titkos naplója(Kezdetek)

Mivel manapság sokan "plagizálják" Magyarország egyik legismertebb és legolvasottabb naplóregény sorozatát, Leiner Laurától A Szent Johanna gimit. Ebben a 3 részes kis sorozatszerű bejegyzésekben,3 könyvet fogok bemutatni(megmutatom a hasonlóságokat),amik eléggé SzJG utánzatok,legalábbis számomra.Főleg azoknak ajánlom ezeket,akik olvasták a szóbanforgó könyvet. Indítom ezzel a "világhírű remekművel",alias Szűcs Vanda Egy ikerpár titkos naplója-Kezdetek című könyvével.


!Spoilerveszély:A szöveg többnyire cselekmény leírásokat és spoilereket is tartalmaz. Ezekért felelősséget nem vállalok!

0. Igazából a 0. kopi,az az,hogy Zita anyukája megveszi neki a naplót. Azért nem ez lett az egyes,mert általában az anyukák veszik meg a naplót a főszereplőnek. Itt miért ne szerepeljen ez a sablon?

1."Mivel engem nagyon zavart,hogy folyton összekevertek Lucával,most kivasalva hordom a hajamat,és örömmel nyugtázom,hogy nagyon jól áll. J"-Olvashatjuk a 8. oldalon. és már bele is futottunk az első koppintásban. És most nem a naplóírásra vonatkozó részt hagytam ki direkt,mert szerintem sok könyvben ír naplót valamelyik szereplő. De nem ez a lényeg,hogy az első másolásra utaló jel nem a szövegben bujkál. Hanem abban a kis mosolygós hangulat jelben. Mert említettem,hogy sokan írnak naplót a valóságban(én is),de én legalábbis nem szoktam mosolygós arcokat írogatni. És könyvekben nemigen szoktak tenni,ilyen smiley-kat,csak az SzJG-ben (Na,jó,talán az Egy zizi naplójában).

2. "Régebben viszont első látásra meg sem tudtak bennünket különböztetni"-Lehet ilyen nincs az említett sorozatban,de ez a szöveg akkor is közhelyes.

3. "Luca kitűnő tanuló"-Tényleg?Reni is!

4. "(...)a lecsalt iskolaköreimet."-Komolyan?! Reni is elszokta csalni a köröket.

5."Etika"-Vladár tantárgya. Bár a könyvben nem nagyon esik szó erről a tárgyról.

6."Szigorú rikácsolásával ébreszt fel- fizika- és kémiaóráin-édes álmomból!-az a borzalmas Keselyű. Haja olyan szürke,akár a hamu a kandallókban."-Fizika és kémia. Keselyű=Gondos. Persze elmaradhatatlan valamilyen jellegzetes hajszín.

7. "Ugyanott,ahol tegnap Tiffanyval tanyáztam,aki tavaly jött az iskolába Amerikából."-Írja ezt már Luca. Szóval Tiffany Amerikából jött,aham. Akárcsak Jacques,csak ő Párizsból. Röviden Tiffany egy amerikai Jacques lányban.




8. "Marcell nagyon menő"-Nem mondod!Ádám úgy szintén!Na,jó az Ádám túlzás,de ha egyszer Marcell...

9. "Napi összesítés (ez egy pontozási rendszer,melyben értékelem a napot 3 ponttól 1 pontig):"-Inkább nem szólok semmit,de aki nem olvasta a Szent Johannát,annak elmondom,hogy Reni is vezet ilyen pontozást,csak ő 5 pontosat.

10. "Nagyon tetszik egy Marci nevű osztálytársam,aki igazából Marcell,és már nyolcadikos lenne,csak egyszer megbukott."-Értem,Zita. Akkor Marci egy évvel idősebb nálatok. Hm,ismerős ez a helyzet.

11. "Csak az a rossz,hogy nem én vagyok az egyetlen,aki rajong Marciért.Más lányok is elolvadnak,ha csak megrázza a haját."-Ez annyira,de annyira visszaköszön a SzJG-ből.

12."Paula beszámolt németországi keresztanyukája meglátogatásáról."-Aha. Reni nagyszülei meg Kanadában élnek.

13.  "Tiffany Los Angelesben töltötte a júniusát,és találkozott a régi barátaival,de a nyári szünete nagy részét arra szánta,hogy megismerje a környékünket."-Á,szóval Tiffany-nak is olyan sok barátja van Amerikában,mint Corteznek. Értem én. Hát nagyon nem.

14. "Tanítás után a Mekiben vettünk a lányokkal egy kis sült krumplit,amit hazafelé majszoltunk."-Ez a mekizés csak nekem ismerős?

15. "A...szünetben...Marciii...szemezett...velem! A SZÜNETBEN MARCI SZEMEZETT VELEM!!!"-Úgy emlékszem Reninek is kb. ekkora felhajtás volt,miko Cortez ránézett.

16. "Lesütöttem a szememet,és éreztem,hogy fülig vörösödöm." -Na,erről a mondatról viszont süt a közhely.

17.  "(...)majd mosolyra villantja hibátlan,fehér fogsorát."-Mi lesz a következő?Marci kólát fog inni?

18. "Új dologként csak annyit tapasztaltam,hogy Marcinak vagányan áll a fekete...J"-Akkor most kezdjünk el vitatkozni azon,hogy Antai-Kelemen Ádámnak vagy Marcinak áll jobban a fekete!

19."meg tudnád adni a matekházit?
     mióta írsz leckét?
    azér tisztában szeretnék lenni vele,mit kell majd lemásolnom"-Mintha csak az egyik fiút hallanám az SzJG-ből.

20. "Bár Paula,aki még nálam is később ért be,pacsit adott,hogy "végre nem stresszelem magam,és rájöttem,nincs értelme korán felkelni"."-Látom Paula is követi Arnold "elkésős" stílusát.

21. "Vagyis aludtam egy picit,aztán a Kvízparton szerkesztettem egy új kvízt az Árpád-házi uralkodóinkról.J"-Reni is szokott Kvízpartozni.Majd szólok neki,hogy ne töltse ki a Luca által szerkeztett kvízet.

22. "(..).a kockák halkan káromkodtak(...)"-Itt is vannak kockák?Mert azért elmondanám annak,aki nem olvasta a híres Szent Johanna gimit,hogy az SzJG-ben van 2 hírhedt kocka,Andris és Robi.

23. ".(..)Labanc Viki magányosan rágózott,és valami metáldalt dúdolgatott(...)"-Ööö...még egy Viki?

24. "A suliban délután volt a szülői értekezlet. Anya azt mondta,nem mondtak semmi különöset,úgyhogy oké."-Mintha ezt Reni szájából hallottam már volna.

25. "Tetszel nekem.Marci"-Ez a levelezős érzelem bevallás az 5. részre emlékeztet. Amikor Reni egy levélbe "írta" meg Corteznek az érzéseit...

26. "(...)Halloween parti"-Remélem a következő részben nincs Valentin napi bál,mert agybajt kapok.

27."A közelből gofri finom illata áradt,ínycsiklandozóan kínálkozott a vásárlóknak.J"-Gofri.Hogy miért?Mert a banános palacsinta foglalt volt.

28. "Lementünk a sulihoz,ahol még a haverjai gördeszkáztak."-Ez annyira hasonlít Ricsire és Cortezre,mivel mindketten szeretnek gördeszkázni.

29. "(...)egy KISCICA <3 volt."-Persze,kiskutya helyett cica.Szerintem azért kutya,mert Virágnak van kutyája.

30. "Tíz kicsi néger: 3/3* - hogy lehet ilyen jó könyvet írni?J"-Könyvek értékelése. No comment...Mindjárt agybajt kapok.

31. "Ezen kívül tagja vagyok Országos Természetvédők Egyesületének (az OTE-nek) (...)."-Tényleg?És még nem találkoztál Kingával?

32. "Anya újságíró,és a rovat mellé fényképet is tesznek a szerzőről,ezért gyakran felismerik az utcán(...)."-Reni anyukája történetesen meteorológus,és őt is felismerik az utcán. Ez...fú...Agybajt kaptam.

33. "Én,"ha nagy leszek",állatorvosként szeretnék dolgozni."-Bár ez az SzJG-ben nem történt meg,de Kinga azt hazudta ő is állatorvos lesz.

34. "(...)a színjátszó kör új darabra készül,amiben sajnos nem vehetek részt,mert holnap adják ki a szerepeket."-Megint csak Kingával tudnék jönni,aki szintén színjátszós...

35. "(...)és elindultam a suli felé.Közben bedugtam a headsetet a fülembe(...)."-Ha jól emlékszem az SzJG főhősnőjének is volt egy olyan szokása,hogy zenét hallgatva megy suliba.

36. "(...) egy ABBA CD-t tettem a hifitornyomba(...)"-Á,szóval Luca is szereti a régi zenéket,csak ő nem Beatles-t hallgat,hanem ABBÁ-t.

37. "Vacsora:3/-1 - rakott kelbimbó,pfuj!"-Ételek értékelése.Visszatért az agybaj.

38. "Belenéztem a tükörbe,és egy hatalmas pattanást láttam benne!"-Ezután jött az a hiszti,amit Reni is olyan gyakran vágott le.

39. "(...) nem valami új mobiltelefonomat."-Nem akarok semmit mondani...

40. "Apa felhívott. Tegnap este (...) Hogy tehette,hogy elment?!!!!!!"-Válnak a szülők.Ez annyira ismerős,az 5. részből,de ezt most nem részletezném.Aki olvasta az tudja.

Figyelem!Egy személyes véleményt olvashattál.Attól hogy nekem nem tetszett,másnak tetszhet.
Ha tetszett ez a bejegyzés kövesd figyelemmel a blogomat,mert hamarosan jön a második rész is. Írd meg kommentbe,ha valamit kihagytam,vagy azt,ami szerinted nem volt koppintás.
Ezzel zárnám a bejegyzést:
 Most azt hiszitek csak hasonlítgatni tudok.Pedig nem nagyon szeretek.Belátom valahol görcsösen kerestem a másolásakat,és olyat is írtam,ami megeshet egyáltalán nem volt koppintás. De amit olvashattatok,azok elkerülhetetlenek voltak.Mert ami kopi,az kopi.

1 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon tetszett ez a bejegyzésed, mert én is hasonló véleményen vagyok, azzal kiegészítve, hogy a "drága" Szűcs Vandának nem csak szókincse nincs, de értelmetlen dolgokat is ír, például: elég abszurd a Taylor Swift - Mine című számát hallgatni, ha Zita szerelmes. Egyébként pedig tényleg sok koppintás van. Úgy gondolom nem kellett volna se az első, se a második könyvet kiadatni.

    VálaszTörlés